Black hat SEO
Black hat SEO omvat alle optimalisatiewerkzaamheden die niet voldoen aan de regels van Google.
Vakjargon uitgelegd in heldere taal.
De weg naar betere vindbaarheid in zoekmachines gaat vaak samen met vakjargon. Alle belangrijke definities vind je in het enige echte SEO woordenboek.
Black hat SEO omvat alle optimalisatiewerkzaamheden die niet voldoen aan de regels van Google. Een canonical URL of canonieke URL laat aan zoekmachines weten onder welke URL een pagina moet worden weergeven in zoekresultaten. Het begrip click-through-rate wordt gebruikt om de verhouding tussen het aantal clicks op- en het aantal vertoningen van een item aan te duiden. Met duplicate content wordt inhoud bedoeld die (grotendeels) op meer dan één pagina wordt getoond. Een featured snippet is een uitgelicht zoekresultaat in Google waarin een antwoord op een zoekopdracht wordt vertoont. KEI staat voor Key Effectiveness Index. Het getal geeft aan hoeveel potentie een specifiek zoekwoord heeft. Een keyword is een woord of combinatie van woorden die een zoekmachine gebruiker intypt om iets te vinden. Keyword cannibalization is het verschijnsel waarbij meerdere pagina’s van één website scoren op hetzelfde zoekwoord. Keyword stuffing is het overmatig gebruikmaken van een zoekwoord op een webpagina. Wat is een kruimelpad (breadcrumb), wat doet het voor je online vindbaarheid en hoe implementeer je het? De antwoorden lees je hier! De term link juice wordt gebruikt om de waarde van een link aan te geven. De meta beschrijving is een korte beschrijving van de pagina en maakt onderdeel uit van een zoekresultaat. Nofollow is een eigenschap die je kunt meegeven aan links op je website. Je geeft deze waarde mee om aan zoekmachines te laten weten dat ze één of meerdere links niet moeten volgen. Noindex is een HTML-tag die wordt meegegeven aan pagina’s die niet geïndexeerd mogen worden door zoekmachines. On-page optimalisatie is het pakket aan werkzaamheden waarbij een website zo goed als mogelijk wordt ingericht voor bezoekers. Wat is een orphan page? Een orphan page of weespagina is een webpagina waar niet naartoe wordt gelinkt vanuit andere pagina’s. Hierdoor is de pagina nauwelijks tot niet vindbaar voor bezoekers. Zoals je al kunt raden, is de naam te danken aan het feit dat een dergelijke pagina compleet op… Een redirect is een verwijzing van een specifieke URL naar een andere URL. Een rich snippet is een verrijkt zoekresultaat in Google. Search engine optimization is een verzamelterm voor alle werkzaamheden die vindbaarheid in- en organisch verkeer via zoekmachines stimuleren. SEO (search engine optimization) omvat het pakket aan werkzaamheden dat wordt uitgevoerd om meer organisch verkeer via zoekmachines aan te trekken. SEO optimalisatie is een term om zoekmachine optimalisatie werkzaamheden aan te duiden. Een SERP (search engine results page) is een pagina met zoekresultaten die verschijnt als je een zoekwoord in een zoekmachine intypt. In SEO-termen is een snippet de samenvattende tekst die onder een zoekresultaat in zoekmachines verschijnt. Structured data is een stukje code dat aan zoekmachines duidelijk maakt waar een bepaald deel van jouw website over gaat. De title tag is de titel die bovenaan een browser verschijnt als je een pagina opent. In zoekresultaten verschijnt deze titel meestal ook. Een UTM code maakt het mogelijk om de resultaten van specifieke marketingmiddelen te herleiden in online statistieken. De term zoekintentie wordt gebruikt om de achterliggende gedachte bij het gebruik van een zoekwoord aan te duiden. Zoekmachine optimalisatie is het pakket aan werkzaamheden dat bijdraagt aan een betere vindbaarheid in- en meer organisch verkeer via zoekmachines. Een zoekresultaat verschijnt wanneer een zoekmachinegebruiker zoekt op een bepaalde zoekterm en geeft informatie weer over een specifieke pagina. Het zoekvolume is het gemiddeld aantal keer dat zoekmachinegebruikers op een specifiek zoekwoord hebben gezocht in een bepaalde periode. Een zoekwoord (ook wel keyword of zoekterm) is een woord of combinatie van woorden die een zoekmachinegebruiker intypt in de zoekmachine. Zoekwoordenonderzoek is het ontdekken, analyseren en kiezen van zoektermen die relevant voor de doelgroep en commercieel interessant zijn, om deze vervolgens te implementeren op een website. Black hat SEO
Canonical URL
Click-through-rate
Duplicate content
Featured snippet
KEI
Keyword
Keyword cannibalization
Keyword stuffing
Kruimelpad
Link juice
Meta description
Nofollow
Noindex
On-page optimalisatie
Orphan page
Redirect
Rich snippet
Search engine optimization
SEO
SEO optimalisatie
SERP
Snippet
Structured data
Title tag
UTM
Zoekintentie
Zoekmachine optimalisatie
Zoekresultaat
Zoekvolume
Zoekwoord
Zoekwoordenonderzoek
Aan de hand van 11 stappen leg ik uit hoe jij niet alleen geweldige teksten schrijft, maar ook hoe je ervoor zorgt dat ze SEO-proof zijn. Reguliere expressies maken zoekwoord analyses een stuk makkelijker. Deze functie vind je sinds april 2021 in Google Search Console. Ontdek 3 manieren waarop je het in jouw voordeel kunt gebruiken. Jouw doelgroep bereiken via zoekmachines? Stop met zomaar zoekwoorden verzinnen. Ontdek hoe je relevante zoekwoorden bepaalt voor jouw website.SEO-teksten schrijven in 11 stappen
3 manieren om regex te gebruiken in Google Search Console
Zoekwoorden onderzoek: zo pak je het aan