SEO audit

Anonieme opdrachtgever in de food branche

Techniek

Autoriteit

Conversie

Over de case

Soms is het fijn om een second opinion aan te vragen. Zeker als je iets moet beoordelen wat niet binnen jouw kennisgebied ligt. Daarom vroeg deze organisatie – een speler in de foodbranche – in maart 2021 om een audit te doen. Een audit van de website die net aangepast was. De focus moest hierbij liggen op (technische) performance.

Aanpak

Techniek

De audit startte met een technische meting van algehele performance, laadsnelheid en website structuur. Hoewel de belangrijkste pagina’s goed presteren, waren er een aantal kleine verbeteringen mogelijk. O.a. het verkleinen van afbeeldingen op de mobiele versie van de website.

Autoriteit

Ook het onderwerp autoriteit kreeg aandacht. Het linkprofiel werd onder de loep genomen en de externe domeinen bleken mooi gevarieerd. De pagina’s waarnaartoe gelinkt wordt, kan wel wat meer variatie gebruiken. Dat was in combinatie met variëren in ankerteksten één van de aanbevelingen.

Conversie

Tijdens het analyseren van de conversie, kwamen we een aantal interessante verbeteringen tegen. Het gebruik van opvallendere kleuren en psychologisch slimmere woorden was onderdeel van advies. Ook in zoekmachines waren er verbeteringen mogelijk: onder andere iedere productpagina een unieke metabeschrijving meegeven.

Resultaat

Een maand na het eerste contact lag er een uitgebreid rapport op tafel. Met dit rapport heeft de opdrachtgever inzicht in de prestaties van zijn team. Dit rapport bevat niet alleen de resultaten van de metingen, maar ook onderbouwd advies. Heel concreet, zodat het direct tot uitvoering gebracht kan worden.

Second opinion nodig?

Beschik je niet over de (juiste) kennis van zoekmachine optimalisatie? Ik voer een audit voor je uit, zodat jij inzicht hebt in de resultaten en jouw team onderbouwd kunt aansturen.